Sedang Dikemaskini

Pencapaian Piagam Pelanggan Jabatan Perbendaharaan Bagi Bulan Januari - Disember 2024

BIL PIAGAM PELANGGAN MENEPATI TEMPOH MASA/STANDARD PIAGAM PELANGGAN TIDAK MENEPATI TEMPOH MASA/STANDARD PIAGAM PELANGGAN JUMLAH PERKHIDMATAN
Jumlah menepati standard Peratus menepati standard (%) Jumlah tidak menepati standard Peratus tidak menepati standard (%)
1 Memberi perkhidmatan kaunter bayaran yang cekap, mesra dan selesa. Pelanggan akan dilayan dalam tempoh 10 minit. 10,451 100% - - Bilangan resit yang keluar
2 Pembayaran kepada pembekal/ kontraktor/ individu dalam tempoh 14 hari bekerja di Unit Bayaran MDR setelah dokumen lengkap diterima.

1,134

100% - -

1,134 baucer bayaran

Sedang Dikemaskini

Pencapaian Piagam Pelanggan Jabatan Perkhidmatan Perbandaran dan Kesihatan Persekitaran Bagi Bulan Januari - Disember 2024

BIL PIAGAM PELANGGAN KAEDAH PENGUKURAN MENEPATI TEMPOH MASA/STANDARD PIAGAM PELANGGAN TIDAK MENEPATI TEMPOH MASA/STANDARD PIAGAM PELANGGAN JUMLAH PERKHIDMATAN
Jumlah menepati standard Peratus menepati standard (%) Jumlah tidak menepati standard Peratus tidak menepati standard (%)
1 Permohonan Lesen Baru Premis Perniagaan 30 hari dari tarikh permohonan lesen 99 100 0 0 99
2 Permohonan Permit Sementara 14 hari dari tarikh permohonan lesen 60 100 0 0 60
3 Permohonan permit serta merta 30 minit dari masa permohonan 89 100 0 0 89
4 Rayuan permohonan lesen 30 hari dari tarikh rayuan lesen diterima 3 100 0 0 3
5 Pembaharuan lesen 60 hari dari tarikh notis pembaharuan lesen dikeluarkan 1057 94.7 59 5.28 1116
6 Pembatalan lesen 7 hari dari tarikh permohonan 67 100 0 0 71
7 KELULUSAN SECARA DASAR UNTUK MENDAPATKAN PERKHIDMATAN BERIKUT:
7.1 Dewan Majlis Daerah Rembau 30 Minit 177 100 0 0 177
7.2 Peralatan 3 hari dari tarikh permohonan diterima 54 100 0 0 54

Pencapaian Piagam Pelanggan Jabatan Penilaian Dan Pengurusan Harta Bagi Bulan Januari - Disember 2024

BIL PIAGAM PELANGGAN SASARAN PENCAPAIAN
1 Mengadakan penilaian dalam tempoh 6 Bulan selepas CF0/CCC Bagi pegangan berkadar MDR 100% 100%
2 Mengadakan penilaian untuk bangunan/premis baru dan tambahan dalam tempoh 6 bulan setelah siap dibina 100% 100%
3 Mengeluarkan notis bantahan CTA dua minggu setelah ditetapkan penilaian 100% 100%
4 Jawatankuasa Bantahan bersidang mengikut tempoh yang ditetapkan 100% 100%
5 Urusan pindahmilik dan alamat di buat dalam tempoh yang ditetapkan 100% 100%
6 Pegesahan Hartanah pegangan berkadar CTA dibalas dalam tempoh yang ditetapkan 100% 100%
7 Membekalkan maklumat berkaitan tanah dan bangunan dalam tempoh yang ditetapkan 100% 100%
Sedang Dikemaskini
 

Pencapian Piagam Pelanggan Unit Teknologi Maklumat Bagi Bulan Januari - Disember 2024

BIL PIAGAM PELANGGAN KAEDAH PENGUKURAN PENCAPAIAN
1 Memastikan perkhidmatan ePBT hendaklah sentiasa berfungsi 24 x 7 dengan 95% ketersediaan (uptime availability) 24x7 100%
2 Memastikan ketersediaan capaian dalam tempoh 24 x 7 dengan 95% ketersediaan (uptime availability) dan aduan perkhidmatan diselesaikan tidak melebihi 8 jam selepas aduan diterima. 24x7 (Tidak melebihi 8 jam) 100%
3 Memastikan perkhidmatan portal hendaklah sentiasa berfungsi 24 x 7 dengan 96% ketersediaan (uptime availability).td> 24x7 100%
4 Memastikan penyelenggaraan dan kerosakan perkakasan komputer dibaik pulih dalam tempoh 3 hari dari tarikh pemakluman aduan kerosakan 100% 100%
 

Pencapaian Piagam Pelanggan Unit Pusat Setempat ( OSC) Bagi Bulan Januari - Disember 2024

BIL PIAGAM PELANGGAN SASARAN PENCAPAIAN
1 Memastikan semua pelan pemajuan yang diterima, didaftar dan direkod di dalam Sistem OSC 3.0 Plus Online dan fail fizikal 100% 100%
2 Memastikan permohonan notifikasi mula kerja tanah / kerja bangunan direkodkan di dalam Sistem OSC 3.0 Plus Online dan fail fizikal 100% 100%
3 Memastikan salinan notifikasi pemeriksaan akhir i dan ii direkodkan di dalam Sistem OSC 3.0 Plus Online dan fail fizikal 100% 100%
4 Memastikan pendepositan CCC beserta dokumen daripada PSP direkodkan di dalam sistem OSC 3.0 Plus Online dan Fail Fizikal 100% 100%
5 Melaksanakan Mesyuarat Jawatankuasa Pusat Setempat 24 Kali 100%
6 Mengedarkan minit Mesyuarat Jawatankuasa Pusat Setempat 7 hari 100%
7 Melaporkan status permohonan pelan pemajuan bagi pemakluman Jawatankuasa OSC 24 Pelaporan 100%

Pencapaian Piagam Pelanggan Unit Audit Bagi Bulan Januari - Disember 2024

BIL PIAGAM PELANGGAN TEMPOH PENCAPAIAN
1 Menyediakan Rancangan Audit Tahunan sebelum 31 Januari setiap tahun Satu Bulan 100%
2 Menyediakan Rancangan Audit Tahunan sebelum 31 Januari setiap tahun Satu Bulan 100%
3 Menjalankan pengauditan Pengurusan Kewangan/Prestasi/Pematuhan sekurang-kurangnya satu kali setahun. Sekurang-kurangnya satu kali setahun 100%
4 Menyediakan pemerhatian audit 14 hari selepas pengauditan dilaksanakan 14 hari 100%
5 Mengadakan Mesyuarat Jawatankuasa Audit sekurang-kurangnya empat (4) kali setahun. 4 kali setahun 100%